הראשל"צ לנשיא קזחסטן: שנאה דתית – מסוכנת לאנושות

יוסי אשר No Comments on הראשל"צ לנשיא קזחסטן: שנאה דתית – מסוכנת לאנושות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא קזחסטן נורסולטן נזרבייב ערך אמש (רביעי) קבלת פנים מיוחדת לעשרות בכירי דת המשתתפים בימים אלה בקונגרס העולמי למנהיגי דתות בבירה, אסטנה. בשולי קבלת הפנים שוחח הנשיא עם הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, וציין בפניו כי הוא נאומו אודות הצורך של כל הצדדים לפסוע שלושה צעדים לאחור למען השלום, כפי שעושים בסיום תפילת העמידה, הרשימו מאוד. הגר"י מצידו הודה לנשיא על הידידות עם מדינת ישראל וברכו על כך.

מוקדם יותר באותו יום השתתף הראשון לציון בישיבתה הסגורה של המועצה העולמית של מנהיגי הדתות. בישיבה זו השתתפו עשרת מנהיגי הדתות הבכירים ביותר שהגיעו לקונגרס לצד הנשיא הקזחי ולצד יו"ר הסנאט קאסים-ג'ומאט טוקייב. במסגרת הוועידה, שהייתה סגורה לתקשורת, נשא הגר"י דברים אודות הסכנה של שנאה דתית.

"בספרי היהדות, שנכתבו לפני מאות שנים, מוזכר כי 'אין שנאה כשנאת הדת', סוג שנאה זה הוא המסוכן ביותר לעתיד הדת והאנושות כולה, ומדוע? כי בני הדתות משכנעים את עצמם שהם לא פועלים נגד הדת האחרת מתוך אינטרסים של שנאה וגאווה בלבד, אלא כאילו מתוך מניעים רוחניים, 'בשם הדת'. ואם אדם לא מבין שהוא עושה דבר נורא, איך יוכל לתקן את מעשיו?" אמר הגר"י והוסיף כי "אנו נפגשים כאן, באסטנה בירת קזחסטן, כדי לקרוא בצוותא להורדת השנאה ושיח-השנאה וליצור דו-קיום וכבוד הדדי בין הדתות".

רבה הראשי של קזחסטן, הרה"ג ישעיה כהן שליט"א, אשר השתתף במליאת הקונגרס, מציין כי "החכמה של הרב הראשי הייתה להביא את ההשקפה היהודית, מבלי לפגוע באף דת אחרת". עוד הוסיף הגר"י כהן כי נאומו של הרב בדבר הצורך לפסוע שלושה צעדים לאחור למען השלום צוטט בכל כלי התקשורת המקומיים.

IMG-20150611-WA0326_resized

בישיבת המועצה העולמית של מנהיגי הדתות (5)

בישיבת המועצה העולמית של מנהיגי הדתות (6)

בישיבת המועצה העולמית של מנהיגי הדתות (7)

בישיבת המועצה העולמית של מנהיגי הדתות (8)

בישיבת מליאת הקונגרס (5)

בישיבת מליאת הקונגרס (4)

בקבלת הפנים אצל הנשיא, ברקע מזכל האום



0 תגובות